Vinterns dåliga

För en stund sedan när jag gick med sonen till dagis upptäckte jag att det var avspärrat utanför källaren. Självklart började jag fundera på om det var nån polisgrej som hänt under helgen när jag varit magsjuk och helt avskämrad från omvärlden. Men nej, det var snöröjning på gång! en grej som är helt klart ett minus med vintern, det är ju supervackert med snö som hänger mjuk och vinterkorts likt över taken, men ack så farligt.
När vi kom fram till dagis var sonen helt enkelt bara tvungen att slicka på grinden in till gården som är av trä med stålreglar, jag hann inte stoppa honom! Självklart fastnade han med sin lilla tunga och fick panik- precis som jag.
Jag sprang in och hämtade en av föröknarna och medan han hämtade vatten passade jag på att dra och blåsa på tungan- han gick loss. Panik igen! Sonen fick en chock.
Ett klart minus med vintern är att det ser gott ut allting och att man fastnar när man smakar på allt det goda!

Inga kommentarer: