Min måndag

Usch vilken dag jag har haft idag. Visst har det varit mysigt att träffa eleverna efter flera dagars lång ledighet. Jag kände i morse att det nästan var lite för lång ledighet, jag sjabblade med alla mina morgonbestyr... Men det gick över.

På jobbet var det fullt ös, som vanligt. På efermiddagen var vi på statsvandring på söder- stockholm industriella revolutionens stad, som guides kallade stan. Det var verkligen skitmysigt. Alla gammla kvarter som inte har en enda rak vinkel.
Vi fick bla gå in i ett hus (numera museum) som guiden kunde berätta en liten historia om, vilka som bott där och vad som hände med dem. Skitcoolt om du frågar mig. Det verkade som att eleverna uppskattade dagens lilla utflykt, vilket känns ännu roligare.

Jobbdagen avslutades med att min jobbis Christine frågade om jag vill gå till "Torget" i Akalla och käka pizza. Det blev hur mysigt som helst. Vi satt i vårsolen och avnjöt vår pizza under många skratt.... åhhh vad jag kommer sakna henne. Kanske kan klämma in ett besök i hennes stuga i Värmland under sommaren...

Inga kommentarer: