Svenska folket: Börja våga

Maken och jag kom hem runt 02,30 i natt och somnade nästan innan vi hunnit släcka lampan. Vi var på fest hos min faster och det var väldigt trevligt. Lagom till vickningen kom fram var det ett par som faktiskt började prata med mig och var intresserade att höra min syn på vissa saker. Sånt älskar ju jag, så jag snackade på i hundra åttio och gav massor med smarta tankar, funderingar, inlägg och blev samtidigt lite besviken på paret som äntligen vågade sig fram till mig, hur länge hade de stått och fudnerat på detta, för dem, stora kliv? Hade de kommit fram tidigare hade vi sluppit stressa samtalet frammåt men eftersom klockan var så mycket ville ialla fall min make hem.
Visst är vi märkliga, vi går på fest och ämnar ha roligt under kvällen men det är inte förrän vi druckit oss mer eller mindre påverkade som vi vågar prata med folk vi inte tidigare känt. Välidgt märkligt! Vad tror vi ska hända, att de ska hoppa upp och bita oss i näsan eller?

Inga kommentarer: