"En busschaufför, de e en man me glatt humör..."

Blev så förvånad över den glada busschauffören som glatt hälsade mig välkommen på bussen i dag. Blev verkligen förvånad över hans breda glada smile och hans vänliga mottagande. Dessutom när jag skulle kliva av (gällde förresten inte bara mig utan verkligen ALLA) så sa han i högtalaren, "Ha det så bra"! Va? Hur trevlig som helst och det gjorde verkligen att bussresan blev trevligare än vanligt. Min sorgliga fråga är: Var han full? (Hoppas verkligen inte) eller var det hans fösta dag på jobbet? (Hoppas inte) men visst är det konstigt att vi reagera när någon är vänlig mot en istället för att bara ignorera en. Jag vet inte vart vår värld är på väg när vi blir förvånade över glada sköna människor som verkar trivas med deras arbetsuppgifter. Sorgligt egentligen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att du blev förvånad över busschauffören. Det blev jag första gången jag åkte buss här i Skövde, här är det väldigt få busschaufförer som inte är glada och hälsar. Underligt det där...