Ingen fotboll men massa annat kul

I morse när vi satt samlade hela familjen berättade Filip att han absolut inte ville gå på fotbollen i eftermiddag. Han vill inte heller fortsätta att gå dit efter jul. Nähe, det var inte så kul för oss att höra men vi kan ju inte tvinga honom till nåt han inte vill.
När Stefan ringde strax efter 9 tiden bestämde vi oss för att åka tillsammans till "Barnens Djungel" i Arlandastad. Ett större lekland/äventyrsland än Nickis här i Uppsala.
Packa in barn i bilen och mot Arlandastad.
Filip och Edvin sprang, busade, skrattade och hade hur roligt som helst i exakt de 2 timmar man få vara där.
Sen åkte vi hem till familjen Jädersten/Dröscher i Slavsta och där fortsatte pojkarna att leka och busa.

Nu sover han som ett nyvaggat barn.

Innan middagen hann jag bege mig till Gränby centrum på egen hand, gjorde ett tappert försök med båda barnen i släptåg i går och detta var enklare, snabbare och mer effektivt. Hittade inte det jag gick dit för men jag kom en bit på väg. Känner mig ändå ganska nöjd! Ett besök på stan alldeles ensam skulle nu vara underbart.
Mycket vill alltså ha mer!

Inga kommentarer: