Höstlov

Nu är det söndagkväll och höstlovet börjar lida mot sitt slut. Vi har hunnit med en hel del roligt, här kommer en sammanfattning.

Måndag: Pernilla, Ellen och Isak kom på besök. det blev fullt ös med massor av lek och bus här hemma.

Tisdag: Filip var en stund på dagis eftersom det var trollefest och en massa roligt bus. Själv var jag hemma och gosade med lilla Cornelia. Därefter gick vi till Årsta kyrkans öppna förskola och hade superkul.

Onsdag: På morgonen begav vi oss till Heidenstams öppna förskola och fotograferade båda barnen. efter det blev det en resa till Mariefred och mina föräldrar. När de kmmit hem från jobbet åkte mamma, jag och barnen till Arboga. Där planterade vi jung på mormor och morfars grav.

Torsdag: mot Skåne. Efter många långa timmar i bilen kom vi äntligen fram.

Fredag: Lilla Cornelia blev sjuk och hade mycket högfeber, snorade och hostade. Jag och lilla filalia var kvar hemma medan de andra åkte in till stan och käkade lunch.

Lördag: Sov ingenting på natten då lilla C vaknade en gång i timmen och var dålig. Jättejobbigt för oss alla men säkert mest jobbigt för henne- min lilla goa tjej. Brorsan fyllde år så det blev fika med Gustav Adolfsbakelser med svägerskans föräldrar följt med härligt god middag.

Söndag: Filip hostade hela natten, Cornelia vaknade (endast) 2 gånger men hon var riktigt dålig. Efter frukost for vi hemmåt. Tänk vad långt bort Skåne ligger. Vi åkte 9 i morse och kom hem 15.45 till Uppsala. Tack snälla mamma och pappa för skjutsen hela vägen!

Ja, det var höstlovet och lite ändringar i vardagsbestyren blev det men det har varit en skön och rolig vecka som avlsutades med en liten minisemester. I morgon är det måndag igen och nya tag. Nu håller jag tummarna att Filip inte ska hosta hela natten så han kan gå till dagis och vara med på simskolan i morgon!

Inga kommentarer: