Nya plågor

Det är snart två vekor sedan jag ammad lilla Cornelia för sista gången och jo, det har funkat bra! Men- jag har haft så väldigt ont i i mitt högre bröst, som jag faktiskt ammat mest på så jag antar att det kan ha med produktionen att göra. Ialla fall, nu i morse när jag vaknade hade jag så ont att jag inte ens kunde lyfta armen...........det smärtade nåt så in i helvette helt enkelt.
Självklart ringde jag till MVC och de sa bara att jag skulle kontakta BVC. Jaha tänkte jag, min BVC tant vill ju att man bara ska amma och kommer säkert säga nåt om det.
Å, ja- hon sa: kan du inte försöka ge Cornelia lite bröst, så försvinner smärtan och trycket.
Ja men herregud- får min BVC tant bestämma ska väl alla amma sina barn tills de är 25!
Nä, jag har ammat klart nu och både jag och Cornelia är nöjda med detta så varför i hela friden ska jag då börja om från noll?
Nä, jag tog fram min pump och pumpade bort smärtan och trycket. Nu ska jag själv medecinera med Ipren, så kommer detta gå galant!

Förespråkar ammning....jo men till vilket pris?

Inga kommentarer: