Following up

Häromkvällen fick jag superont i högerögat och dagen där på gick jag till doktorn för att kolla vad som var fel. Detvisade sig att det var en vagel och jag belv ordinerad en salva som skulle lindra smärtan och göra att vageln skulle vara borta om 4-5 dagar. Jaha, kanon tänkte jag men hann inte hämta ut medecinen eftersom jag var tvungen att hämta sonen som var hos en kompis och lekte. Tänkte att jag hämtar salvan på apoteket dagen därpå. Så vaknade jag då upp i osndagsmorse och smärtan var helt borta. Lite märkligt kan man ju tycka. Nu tror jag inte att det var en vagel- då hade den ju inte försvunnit på så kort tid. Jag är glad att jag inte la ut pengar på salvan och ännu gladare är jag att jag har högkostnadskort. Undersökningen tog 2 minuter och oj, vilken feldiagnostisering det blev.

Inte nog med detta, jag har haft problem med ryggen ända sedan lilla Cornelia kom. Det har nog berott på att jag ammar i olika konstiga ställningar. Ni vet- det ska gå fort så man kan hinna med första barnet, och därför har jag inte tänkt så mycket på min egen hälsa den sista tiden. I går var jag hos min underbara sjukgymnast Laila och hon tittade på ryggen och gav mig en rad olika tips för att få bättre ammningshållning och bättre hållning för ryggen. Hon gav även tips på hur jag skulle köra vagnen för att ge bättre resultat.
Vi har även bokat inte ett par tillfällen, med start nästa vecka, med akupunktur 2 gånger i veckan. Ja, det känns kanon att få hjälp men så himla trist att behöva åka till Laila flera gånger i veckan för att få mer behandlingar. Tur att det inte är 25 grader kallt och massa snö som det var i vintras när jag besökte henne 2 gånger i veckan för min foglossning.

Det kanske märks att jag snart fyller hela 32, jag kanske börjar bli gammal trots att jag känner mig som en pigg 15 åring!
Verkligheten kommer ikapp!

Inga kommentarer: