Nya rutiner

Lilla Cornelia har fram tills för nån vecka sedan aldrig somnat före 22 tiden- oftast ännu senare men har i gengäld sovit till 9 på förmidagen, detta har nu ändrats. Nu somnar hon runt 19tiden, vilket är betydligt skönare för en kvällstrött mamma men nu vaknar hon runt halv 7 varenda morgon. Det är kanske skönare men eftersom jag vant mig vid att somna senare under sommaren är dett okristligt tidigt även för en morgonmännsika som jag.
Tänk- hur man än gör så har man alltid häcken bak, aldrig kan man få det godaste av kakan.
Men jag vill poängtera att jag inte klagar, tycker det är skönare att gå upp tidigt än att somna sent. Dessutom blir det ju lättare såhär när dagis drar igång för storebror om ett par veckor- då slipper jag väcka henne på morgonen.

Nu gäller det bara att vi fortsätter med dessa läggtider, det är inte alltid helt lätt när vi snart åker på semester igen. Med sonen var vi rutinproffs, men med lilla fialia är det faktiskt inte lika lätt.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Det är ändrade tider för lilleman också.....