Städningen tar lång tid

När man har en lien 3 veckors bebis hemma som bara vill äta tar städningen väldigt långtid. Har hunnit torka i vardagsrummet och badrummet mellan ammningarna. Hon somnar, jag lägger mig ifrån henne och då vaknar hon och vill ha närhet. Sen kommer storebror hem och då finns det absolut ingen tid till att städa!
Alla säger: när bebisen sover ska du vila! Jag köper det, absolut men den som säger det tänker nog inte på att hemmet förfaller om ingen städar, diskar och tvättar!
Jag lägger ner min städning nu och fortsätter senare...hinner ju ändå aldrig klart!

1 kommentar:

Jessica sa...

Jag vet precis hur du har det gumman! Men det är faktiskt så att mycket får man blunda för. Det är faktiskt ett heltidsjobb du har bara med båda barnen! Jag kan känna nu att jag har fått lite mer tid över och orkar mer, men man kan inte ha ett perfekt hem med 2 barn hemma. Det är bara att låta det vara och tänka på dig själv och det du orkar med!
Stora kramar