Snart måndag igen

Tänk att söndagsångesten alltid sätter in, det är så mycket som ska fixas en sån här kväll. Lilleman har inte varit på dagis sedan i mitten på december så dagisväskan ska packas, han ska duschas, komma i säng ordentligt och sova många timmar så han orkar, det ska tvättas och hängas. Dessutom ska man själv infinna sig i nåt slags lugn och varva ner efter helgen, man måste fundera på vad som ska göras på måndagen och mentalt förbereda sig för allt annat än vila, fast det är klart- det sista slipper jag eftersom jag är sjukskriven.
Känns bra och dåligt.
Vill jobba för jag gillar mitt jobb men samtidigt vill jag inte gå runt och ha ont längre. Hoppas på ett mirakel men det miraklet är ju inte beräknat förrän den 19:e mars så tills dess får jag nog gå runt med mina smärtor.....

Inga kommentarer: