Dan före dopparedagen

Sonen och jag tog pulkan även idag ner till affären där vi skulle inhandla mjöl och pepparkaksdeg till dagens bakning. Hemma igen efter mycket hopp i många snöhögar och ett par iskalla småfötter satte vi i gång med årets bakning. Det blev lussekatter och pepparkakor!
Eftermiddagen har fortsatt i ganska lugn takt med bad i mor och fars bubbelbadkar, lite uppesittarkväll med Lotta Engberg, en make som anlänt och det traditionella avsmakandet av årets julskinka.
Jag som inte äter så mycket kött tycker kanske att skinkan är den mest överskattade rätten på hela julbordet och skulle inte ha några problem om den försvann. Men visst tog jag en liten bit, nu har jag ätit min del och behöver inte äta mer av den ialla fall. Däremot längtar jag efter laxen, gröten, ägghalvorna och julmust.
Mamma sover och sonen sover, snart är det dags även för mig att knyta mig- vi ska till kyrkan klockan 10 i morgonbitti. En ny liten tradition som tillkommit sedan mina föräldrar fick barnbarn. Lite mysigt ska det bli!

Sov gott nu i natt alla ni som redan längtar efter Tomten!
Jag sänder en julkram till er alla underbara!

Inga kommentarer: