Orkar inte mer

Låter som en referäng ur Markoolios underbara visskatt men det komemr verkligen från mitt egna hjärta.
Orkar inte med fler förseningar och inställda tåg.
I går var 17.19 tåget från Upplands Väsby inställt- de hade tydligen krockat med en älg!!! Jo, den är ny, annars brukar de alltid skylla alla förseningar på signalfel. I gårkväll kom jag innan för dörren 18.30 och var inte ett dugg sugen på familjeliv.....typ den bästa delen i mitt liv....morr!
I dag när jag kom till Sollentuna var alla pendeltåg fösenade pga det gamla hederliga signalfelet... Jo visst, säkert nån chaufför som inte kom i tid till jobbet så skyller de på signalfel, orkar inte.
I stället för att vara hemma 15.30 var jag hemma 16.00 och helt sur stegade jag in på dagis.
Orkar inte mer!
Nån som behöver en lärare på heltid i Uppsala?
Hör av er snarast!

Inga kommentarer: