Nåt fel måste det vara....

....på sjukvården här i Uppsala! I går skulle jag och sonen gå och bli vaccinerade efter att jag läst på hemsidan att det kommit nytt vaccin. Vi traskade ner till vårdcentralen i höstrusket för att ta en liten enkel spruta...trodde vi ja. Kön var precis hur lång som helst och det visade sig dessutom att man bara skulle få vaccin om man hade kölapp. OK, helt förståeligt. Vart fanns kölapparna? Jo, om man köade i går morse vid 8 tiden skulle man kanske fått en kölapp, nu fanns det inga alls. Ingen kölapp, ingen vaccinering. Skulle detta inte då stått tydligt på hemsidan? Inte vet jag men det kan ju jag tycka.... Hur som helst, ingen vaccinering för mig eller sonen alltså och nu är vaccinet slut igen. Får komma tillbaka om en vecka, med kölapp förståss! Blir man glad? Nä! Inte det minsta!

Inga kommentarer: