Helgerna går alltid så fort

I går var det en märklig dag här hemma. Efter frukost begav vi oss hela familjen till Thun´s för att inhandla overall, fodrade galonisar, vinterskor och lite annat smått och gott. Väl hemma somnade sonen och maken. Sonen sov 3 och en halv timme...minns inte ens att han någonsin gjort det tidigare. Medan mina älsklingar sov passade jag på att städa och rensa bland Lillemans alla kläder. Hur fint som helst.
Eftersom de sov bort halva dagen blev det ganska sen middag som maken fixade till, jättegott och sedan var det bara att sätta sig i soffan under filtne med en god kopp te...med andra ord, min vanliga kvällssysselsättning.
Idag har vi fortsatt städa (dammsuga och moppat golv, rensat och slängt massor av skit), hur skönt som helst.
Maken gick till jobbet och sonen och jag begav oss ut på höstpromenad i regn och blåsten. Hem och mysa lite mer och sedan fixa middag. Mitt i middagen kom Marie med mina efterlängtade ljus som jag beställt. Åhhh vad jag blev glad! Nudoftar hela lägenheten hur gott som helst!
Längtar till mitt ljusparty nästa lördag, det kommer bli jättemysigt!
Nu är det dags för sonen att ada och sen sova, medan jag får en skön söndagskväll i soffan alldeles för mig själv.
Kanske blir det lite popcorn och te under filten medan ljusen tindrar så fint.

Inga kommentarer: