Fortfarande sjuk

Det verkar inte som att min förkylning vill ge med sig. Nu har det mesta snorandet passerat och jag har ett härligt svidande snytsår under näsan- tack å lov för Idominsalva!
Tyvärr har min förkylning satt sig på luftrören och jag hosatar som en tok. Varje hostattack känns som en kniv i strupen och det är helt omöjligt att sova om nätterna när jag bara hostar och hostar.
I natt ringde jag sjukvårdsupplysningen i total desperation och hon föreslog att jag skulle ligga högt med huvudet. Jaha, maken hänvisade mig till soffan- så ut på soffan, men det gick inte alls. Känns ju sktikonstigt att sova på soffan....brukar aldrig göra det annars.
Så jag tog täcke, filt och alla mina kuddar med min in i sonens rum och efter en halvtimmes hostande lyckades jag äntligen somna.
Nu har jag skickat iväg maken och sonen (som naturligtvis är lediga idag) att handla hostmedecin så nu kan det väl bara bli bättre!

Inga kommentarer: