Morgonstund har guld i munn

I morse hade jag sovmorgon, det har jag alltid på fredagar, klockan var ställd på 6.00 men jag min galna människa vakande 5.00 istället. Tänkte i mörkret för mig själv att jag inte skulle palla att vänta i en hel timme på att få gå upp. Så jag gick upp och fixade mig inför dagen arbete. När klockan var 5.50 var jag helt färdig. I stället för att bara vänta på att få gå till bussen bestämde jag mig för att gå till tågstationen och ta ett tidigare tåg till jobbet.
Åhhh vad det var skönt. Morgonen var helt underbar, ni vet så där som höstmornar ska vara. Sval och frisk luft men ändå en känsla av att vädret under dagen blir helt underbart.
Vips var jag nere på stationen och insåg till min stora glädje att bussen jag skulle tagit inte ens hade gått ännu!
Motion, skön och avslappnade promenad med rixfm morgonzoo i öronen och en pigg Anna. Helt ljuvligt! Önskar bara att jag har samma energi till denna promenad varje morgon....

Inga kommentarer: