Min tisdag...

...började inte bra. Det är inte alltid lätt att ta sig till jobbet. Imorse när tåget kom till Arlanda var det stopp. Först stod vi i 20 minuter utan info och väntade sedan fick vi veta att nåt hänt och var tvugna att hoppa av tåget eftersom vårat tåg helt plötsligt inte skulle gå till Upplands Väsby utan skulle vända på Arlanda. Jaha, ok då var det bara att vänta på nästa tåg. Vi var nog minst 200 pers som skulle trycka in oss i ett tåg för 50 passagerare där ståplatserna redan var upptagna. Jo, jag kom fram till jobbet- men det tog 2 timmar!
Som tur är flöt dagen på ganska bra och inga bekymmer eller problem uppstod, inte på vägen hem heller.
Jag hann inte hem emellan arbetsdagen och förädrarmötet på sonens dagis, men det gick bra. Inga problem på dagis heller utan mötet flöt på med lite fika och frukt. Informationen var mycket men det kändes bra att få komma och höra "fröknarna" berätta om en typisk dag på dagis för vår son och de andra barnen.

När jag kom hem dukade maken upp med nybakat bröd och gott pålägg framför TV:n och vi hade det riktigt mysigt! Det var inte i går som vi hade mys framför TV:n och det var skönt att slippa tänka på mat...nåt jag annars känner är ett ganska stort företag numera eftersom det ska vara nyttigt och innehålla allt från den berömda kostcirkeln samtidigt som det ska vara varierat.
Nu ska vi fortsätta mysa i soffan en stund innan det är dags att krypa till kojs!

Inga kommentarer: