Billigt är inte alltid bäst.....

Tänkte att jag skulle tjäna en slant och inte gå till frissan denna gång för att fixa håret. Hem och rota fram färg till håret som stått länge i skåpet, i med färg och sedan fram med alla vardagssysslor, ni vet dammsuga, diska och tvätta. Medan jag höll på sved det i hårbotten men jag går ju under novisen:

Vill man vara fin får man lida pin!

Jaha, ok, men hur fint blev det?
Numera har jag icke dammiga golv men hjälp så jag ser ut i håret. Panik utbröt och jag ringde först till Pernilla som gav mig tips att ringa Anna (min frisör). Sagt och gjort. Fick tipset att sticka till närmsta frisör och visa upp eländet. In med sonen till världens absolut bästa granne och sedan upp till Gränby. Inhandlade en silverschampo som kostade skjortan (så mycket för att spara dessa eviga pengar...) och sen inhandlade jag ett ordentligt balsam- som jag vet biter på min torra toppar. Nu hoppas jag att det blir bättre till i morgon då vi ska på galej!
Alla, jag ber er, snälla- håll tummarna för mig och mitt hår!

Inga kommentarer: