Åka pendeltåg, jag är en looser baby

I morse när jag var på väg till jobbet blev jag faktiskt skitirreterad på busschauffören som skulle köra mig och några flera till våra olika destinationer.
Före mig kom det en tjej som hade remsa men den var tydligen felstämplad. Hon försökte snällt tala om att den redan var stämplad och den glada mannen bakom ratten sa följande:
Vaddå, det är ju felstämplat, du kommer ju åka över flera zoner- fattar du väl!
Trevlig typ tänkte jag. När det sedan var min tur att visa mitt kort för den muntra chauffören som uppenbarligen vaknat på helt fel sida sa han:
Vänta, ditt kort måste jag kolla lite på. Jaha tänkte jag, det är ju en kombokort mellan SL och UL och han kanske inte sett sånt tidigare, så jag visade mitt kort en gång till och då grymtade han bara.
Ehhh hallå- är han helt blåst eller. Jag var skitirretead på honom hela resan till jobbet! Otrevlig kille, varför måste vi pendlare utsättas för skitgubbar som har en dålig dag?
Skärpning!

1 kommentar:

Jessica sa...

Stackars gubbe, han måste vara sjukt trött på sitt jobb. Men herregud, varför måste de vara så otrevliga. I dag ska de vara glada att de ens har ett jobb.
Jag hoppas du slipper fler surgubbar på ett tag.
Kramar