Snabb resumé

Jag har lagt ut en hel del bilder under helgen men här kommer en resumé även i ord.

I lördags åkte jag och min lilla famikj ut till Morgahage och hade picknick i kohagen vid vattnet. Det blåste ganska kallt så vi fick lov att hitta ett lämpligt ställe i lä för att inte blåsa bort. Men det var värt det. Vi såg kossor (de ville inte bli klappade), ett nedfallet träd, ett stort gammalt träd som maken och Lilleman genast var tvugna att klättra upp i. Dessutom såg vi en man som spännde upp en drake och följde efter i vattnet (varför man nu vill utsätta sig för det) på nån slags skida. Ja alla blir vi lyckliga på vårt egna lilla vis.
Efter det åkte vi till Enköping där mina föräldrar hämtade Lilleman för att han skulle vara hos dem fälv (själv alltså) under lördagnatten eftersom vi var bjudna på 30 år kalas!

Linda och Ludde har nu verkligen fyllt 30, de fyllde visserligen i januari båda två men nu var det dags för fest. Oj, vi åt god mat, drack gott vin, lekte lite lagom stillsamma lekar och dansade mindre stillsammt. Klockan var nog 02,30 när vi kom i säng. Behöver jag nämna att dagen i dag har varit lite tung....? (Lovar att lägga ut bilder, både här och på facebook)

Idag har vi bara tagit det lungt, legat i soffan, kollat gammla repriser på TV och ätit pizza. Ibland behövs dessa dagar och jag kan bara meddela att det var väldigt skönt!
Tesse och Tilde kom förbi hos svärmor och Lillmågen så det belv en riktigt skön söndageftrmiddag.

Vi åkte sedan till mina föräldrar och hämtade hem vår son. Han blev glad när vi kom, men ledsen över att behöva lämna mormor och morfar. Ja, man kan itne få allt häri livet. Han var dock rask med att säga att han gärna vill åka fälv till mormor igen. Ja, det komemr fler tillfällen, det kan jag lova!
Hos mamma och pappa åt vi god grillad lax med massor av parmesanost, mmmm älskar verkligen mammas mat.

Nu är vi hemma och har packat upp och det är dags att sova. I morgon är det dags för orientering på jobbet- håller tummarna att jag får stå i star/mål som förra året...

Inga kommentarer: