regn, regn, regn

Nu vet jag inte hur länge det har regnat, är det i tre, två eller endast en dag? Jag blir ialla fall helt knäpp. Vill ju ha sol, sol, sol och ännu mera sol. Dessutom är det kallt som bara den när jag går till bussen på mornarna, i morse frös jag faktiskt trots varma kläder.
Håller jag på att bli sjuk eller har jag helt enkelt glömt bort hur det är i Sverige under den här tiden på året?
När jag stod och väntade på tåget i morse kom jag på mig själv med att minnas tillbaka till den tiden då jag bodde i England (10 år sedan i år....). Visst är det irreterande att det regnar men i England kan det vara strålande sol på morgonen för att sedan vända helt och spöregna när man är på väg hem.
Då blir man glad över den svenska vädret, antingen regnar det eller så gör det inte det.
Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Hoppas dock på lika härligt väder i helgen som kommer som det var i helgen som var. Jag vill ha sol, sol, sol, sol!

Inga kommentarer: