Med nya ögon

Idag har jag haft god tid på mig att lära känna en kollega som jag tidigare inte riktigt klaffat med. Vi har suttit i skogen vid en kontroll under orienteringen och bara pratat och vi har verkligen pratat! Över lite kaffe och nån mandarin har vi fördjupat oss i de allra flesta ämnen som jag aldrig tidigare berört med någon av mina kollegor, kanske inte så många av mina vänner heller egentligen.
Det var rofyllt att sitta på stenen i solen, i skogsgläntan och bara prata, om allt här i livet.
Det slog mig ett par timmar senare att alla har helt olika historier och bakgrunder och ändå funkar vi så bra tillsammans här i vår Herreshage.
Jag har helt klart fått upp mina ögon för min kollega och inställningen till personen har totalförändrats.
Snacka om häftigt uppvaknande!

Inga kommentarer: