Lördagskvällen

I går eftermiddag kom ett sms från Åsa, våran granne, om vi ville grilla. Klart vi ville- det vill man ju så här på sommaren. Fram med färs, fetaost och snabbt slänga ihop några färsbiffar. Till det blev det couscoussallad med lite av varje tex soltorkade tomater, gurka, paprika, tomater, rödlök och fetaost. Till detta gjorde vi en kall vitlökssås- det var hur gott som helst.
Nä vi hade grillat färdigt och druckit kaffe gick vin till Åsa och Micke för att snaska på ost och kex. Vi hade jättetrevligt. Ända sedan vi flyttade hit har vi pratat om att vi skulle komma ner till dem och dricka vin och hänga- nu har det alltså hänt.
Synd att det tog nästan tre år....

Vi kom hem till oss 22,45 och jag somnade som en stock när jag nattade Lilleman, han somnade snabbt och det gjorde även maken- fast på soffan. 01,45 vaknade jag och vi gick in och lade oss i våran sängar. Men då kunde inte jag somna om, låg och vred mig ända fram till 03,30.
Sov stenhårt tills sonen ville leka 7,10 i morse. Lagom pigg med icke öppningsbara ögon trevade vi oss ut i vardagsrummet.
Fint!
2 nätter i rad med minsta tänkbara sömn.

I kväll blir det till att lägga sig tidigt, kommer inte orka morgondagen annars.

Inga kommentarer: