Börjar jag bli gammal?

Visst... jag har fyllt 30 och visst jag är gift men är jag verkligen på väg att bli gammal?
Helt plötsligt har jag lite svårt att känna igen mig själv och här är mina exempel
  • Har handlat två plagg på Kapahl den senaste månaden...har aldrig hänt förrut
  • Hittar absolut ingetning att köpa inne på Gina Tricot längre, vilket inte varit svårt tidigare
  • Orkar inte lyssna på han ba, vi ba chilla, tagga, län, bre och alla dessa ord längre
  • Har inget intresse i att följa med 9:orna på klassresa, jag måste få sova
  • Lyssnar på radio på väg till jobbet- men aldrig på väg hem. Vill ha tyst omkring mig då
  • Har helt oväntat börjat använda hudfärgade nylonstrumpbyxor... herregud!

Ja som ni kanske förstår känner jag inte igen mig själv längre. Vet inte vad som håller på att hända men jag kan erkänna att det är lite skrämande! Dessutom hörde jag en man (säkert inte mycket äldre än jag) på pendeln i morse som sa att killen i spärren var ett mongo. Gissa om jag skrattade inombords, finns det verkligen någon som ens kommer i håg det ordet längre. Nuförtiden säger väl alla SÄR?

1 kommentar:

P sa...

Han ba och dom ba!
På min tid sa man cp.
Tur att man har blivit äldre och förståndigare ; )
Men att jag har barnasinnet kvar det är jag stolt över!
Kram