Nu närmar vi oss

Nu är det inte så länge kvar tills lilla E- min underbara guddotter ska döpas. I kväll har vi haft möte, jag, Pernilla, Jonas och Hansson, och gått igenom psalmer, texter och lite annat smått och gott inför guddotterns invigning i den kristna tron (?).
Det kommer bli väldigt roligt men åxå nervöst. Eftersom jag är en riktig tjustis så kommer jag självklart fälla en (eller många många fler) tårar när jag ska läsa för min underbara lilla extra tös i kyrkan. Men som god vän och gudmor är det bara att gilla läget och torka tårar och lägga in min lärarröst och ta ton.

Pernilla och jag har bestämt oss för att vi ska sjunga upp ordentligt innan gudstjänsten börjar! Nåt att verkligen minnas att skriva på en kom i håg lista.

Nåt som slår mig varje gång jag hör en präst sjunga är varför sjunger de så konstigt? Kan det vara så att det bara är jag som hör hur de sjunger eller är det verkligen så att alla präster sjunger så där! Vad tror ni?

1 kommentar:

P sa...

Jag tycker också präster sjunger "konstigt",de kanske vill spara på rösten.