Längtan kom tillbaka

Eftersom jag länge har vetat att jag måste jobba på Valborg ( vi har vanlig skoldag) så har jag haft gott om tid på mig att acceptera det faktum att jag inte ska deltaga i årets största händelse i Uppsala. Ni vet väl om att Valborg i Uppsala är nåt alldeles särskilt och i år ska dessutom min vän Therez hålla vårtalet, inte bara till alla studenter och Uppsalabor utan till hela Sverige.
Ja, jag hade faktiskt förlikat mig med tanken att jag inte skulle deltaga. Men, så kom längtan efter Valborg ändå tillbaka i dag när jag klev av tåget och kände hur det luktade sommarregn. Såg mängder med glada männsikor med vårkläder och härligt klirrande kassar från det berömda monopolet, människor som alltså börjat valborgsfirandet lite i förväg.
Åhhhh min längtan efter Ekonomikumparken, pastasallad, vin och Johanna kom tillbaka som en våg som sköljde över mig.
Kommer jag verkligen få uppleva våren och sommaren på riktigt nu när jag missar självaste vårdagen?

Inga kommentarer: