Datorhaveri... eller nåt

I morse när jag vaknade satte jag mig i soffan och skulle kolla runt lite på mina favorit sidor som endast finns på internet.
Men det var totalt omöjligt! Grips lite av panik- va fan halva livet består ju av internet numera.

Ringde Pernilla som lät mig prata med hennes sambo. Tipset var att jag skulle ringa till Tele2. Nåt jag faktiskt hade sluppit göra... men men.
Efter en liten telefonkö kom jag fram och pratade med en trevlig kille, tyvärr hade jag inte hittat rätt papper (inlogg etc) så jag fick lägga på.
Precis när vi lagt på hittar jag såklart pappret och då var det bara att ringa upp igen. Jaha, då var det en glad och pigg tjej som svarade och som säkert gjorde allt hon kunde men efter 30 minuter var felet ännu inte åtgärdat.
Great tänkte jag och stressade i väg till Karin och Simon för att fira Skärtorsdagen.

Nu, för typ 10 minuter sedan fixade maken datorn... vet inte vad han gjorde men nåt var det och nu är vår nätverksanlutning ok igen. Tänk vad störande.
Min datorabstinens under dagen lyckades jag stilla något när jag lite snabbt lånade Karins dator men kände ingen ro tilla tt skriva i bloggen.
Men det kan jag nu!
Hurra, kan gå och lägga mig med ett leende på läpparna.... håller bara tummarna att detta problem inte uppstår i morgon igen...

Inga kommentarer: