Mitt horoskop

När jag läser mitt horoskop i tidningar så stämmer de aldrig och nu vet jag varför.

Jag har alltid vetat att jag är född i jungfruns tecken men den typiska jungfrun har aldrig stämt in på mig. Den typiska jungfrun är lugn, mild och vill varken synas eller höras... va jag älskar att synas och höras. Idag kom min kollega och nära jobbvän Christine med en bok som visar vem man egentligen är och vips där fanns svaret.
Utifrån år, månad och datum kunde jag läsa i hennes bok, svart på vitt att jag inte alls är en typisk jungfru... no shit!

Jag är tydligen född med vädur i tecknet, vilket känns som total grekiska tills jag började läsa. Det stod att jag vill ha fart och fläkt omkring mig, blir lätt stressad om inget händer, att jag tar intiativ till att grejer ska ske- med andra ord är jag en typisk "doer".
Inte alls en typisk jungfru alltså. Det visade sig att Christine åxå är född med vädur i tecknet och att det är därför vi har så kul ihop.

Nu fattar jag varför horoskopet aldrig stämmer- jag är ju inte en typisk jungfru!

Inga kommentarer: