Internationella kvinnodagen

Den 8:e mars är det alltså Internationella kvinnodagen (nu tänker alla, jaha ska hon börja blogga om kvinnorskamp för jämställdhet etc, nej men jag tycker ändå att det bör nämnas) men inte fan har jag som kvinna blivit mer uppassad.
Det är väl det dagen ska vara till för, att vi kvinnor ska få en massa uppmärksamhet och bli lite bortskämda. Nä, här har det varit samma visa som vanligt, jag har städat och fixat medan maken pysslat med inhandling av mat osv.
Hoppas dock att man kan få lit emer bortskämd, kanske med frukost på sängen, på Mors dag, när den dagen nu är....

1 kommentar:

Jessica sa...

Ja inte ska man räkna med för mycket från männen. Men visst vi får se fram emot mors dag och se om det blir bättre..
Jo, vi måste prata en del. Jag jobbar mån, tisd kväll. Sen är jag ledig fram till fredag och jobbar sen hela helgen. Kanske kan klämma in ett trevligt samtal. Vi får väl se vem som hinner först.. =)
Kramar