Rastlös

Jag känner mig så rastlös, vet inte varför. Sonen blev kvar hemma hos farmor och farfar och maken ska snart gå till jobbet och jobba hela kvällen. Ändå känner jag mig rastlös. Skulle behöva passa på att städa ordetnligt med dammtorkning, dammsugning och moppning av golv men jag känner inte att jag orkar. Det lockar att lägga sig på sängen med filt och njuta av min bok, men jag vill inte "slösa" bort tiden med det så länge min man är hemma. Det är så frustrerande när man helt plötsligt får en massa tid som man itne vet vad man ska göra med. Ibland undrar jag hur vi funkar, först klagar man på att man inte har tid till saker man vill och behöver göra, sen när man helt plötsligt får en massa tid då orkar man inte. Kanske blir det till att koka lite te, ta den berömda filten över sig och ligga och slö kolla på film. Undrar om det stoppar min rastlöshet? Knappast men det blir en ganska skön söndag ialla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att jag kunde hjälpa dig att döda några minuter i telefonen då.. Alltid lika roligt att prata med dig gumman! Hoppas våra planer går i lås så vi kan träffas någonting i framtiden!! ;)
Saknar ju dig massor!!
Kramar

Anonym sa...

Ibland måste man ha lata dagar också, med gott samvete!!! Förresten, det blev kladdkaka!!! Hälsa pågarna!!! KRAM!!!