Fredag, hur skönt är inte det?

Jag har jobbat i tre dagar och det känns nästan som att det gått halva terminen rean. Nu vet jag att det kommer gå ganksa fort fram till vecka 9, då vi har sportlov, men det är konstigt hur snabbt man kommer in i allt igen efter bara några få dagar.
I dag hade jaag en 9:an i Hk som jag faktiskt aldrig haft förrut och de visade sig vara hur mysiga som helst. Vi hade skitkul på lektionen, det var nästan så jag kände mig överflödig... inte ofta det händer. Inget polisarbet, inget skrik och gap- varken från mig eller eleverna, det var sådär som man önskar att varje dag på jobbet är. Glada, intresserade och nyfikna ungdomar som verkligen vill lära sig. Skönt att sluta veckan med glada miner på läpparna när man åker hem. Ska det fortsätta såhär kommer jag få en superskön vårtermin 2009!

Inga kommentarer: