Börjar jag bli gammal?

I morse när jag klev av bussen vid Vaksalatorg, klockan 06,25 var det kö utanför Musikenshus och temperaturen visade -10. Jo det är faktiskt sant! Dessutom var det ganska tydligt att dessa köandes (ungdomar?) människor spenderat större delan av natten i sina sovsäckar och filtar. I eftermiddags när jag passerade samma torg efter jobbet var kön precis hur lång som helst! Jag kan inte fatta! Är det så kul att sova under stjärnorna i frysande vinter och sedan fortsätta köandet långt in på dagen? Har ingen aning om när de tänker öppna Konserthuset men det verar ju helt galet. Hoppas verkligen att konserten de alla väntar på är värt alla minusgrader och alla filtar! Jag hade svårt att tro mina ögnon faktiskt! Undrar om jag håller på att bli riktigt gammal när jag reagerar helt logiskt på det jag sett idag....hade jag varit ung hade det antagligen varit helt normalt att ligga på torget i många minus. Jag kommer verkligen uppskatta min sköna säng i natt, det är jag helt säker på!

Inga kommentarer: