Fullspäckad dag

Idag har det varit mycket. Har haft besök av både pappa och Jessica, Nellie och Jimmy dessutom har jag varit hos Pernilla och ätit middag.
Jessica och Nellie kom på förmiddagen när pappa precis hade anlänt. När Pappa kom hade vi nästan helt ätit färdigt lunchen. Jessica och Nellie ville såklart smaka av mina bullar och min nybakade sockerkaka och såklart dricka kaffe. Magen reagerade... allt jag kan säga. Jessica är nog den största kaffedrickaren jag mött- någonsin och det smittar av sig. Vet inte när jag drack såhär mycket kaffe sist. Men trevligt var det. en liten snabbis skulle de vara här, jag trodde det skulle vara en timme men det blev längre och jag är väldigt tacksam för att de stannade så länge de gjorde. Sen kom Jimmy och drack en kopp kaffe åxå, men han fick dricka sin kopp själv, vi andra hade fått vår beskärda del.
När de sedan åkte for maken till jobbet och Lilleman och jag blev själva hemma. Inte så länge dock. Pernilla ringde och bjöd över oss på middag. I väg till P och E för att äta middag- skönt att slippa fixa själv. Kaffe och bakelse blev det efter middagen och magen min stod åt alla möjliga håll. Nu sitter jag här i soffan och skulle vilja äta mina popcorn- en tradition jag har på de söndagar som mannnen jobbar, men jag tror inte att jag orkar. Va? Säga nej till popcorn? Har detta hänt tidigare? Tror faktiskt inte det men magen säger ifrån, den vill inte ha popcorn. Nöjer mig med en varm kopp te och lite filt här i mitt soffhörn!

Inga kommentarer: