Akademiska, tur och retur!

När jag kom till dagis i dag satt min lilla guldklimp och grät i knät på en av personalen, där hade han suttit i nästan en halvtimma när jag kom. Jag upptäckte att tummen var svullen och gjorde väldigt ont. Ringde såklart till sjukvårdsupplysningen och deras råd var att vi skulle åka in till sjukhuset. Jaha, i med lite fiskpinnar och makaroner mellan tårar och snyftningar och sedan åkte vi. På Ackis kände läkaren och drog lite i fingret. Men de kunde inte avgöra vad so egentligen var fel så vi ska tillbaka och ta några bilder på lilla tummen under morgondagen. Därefter ska vi tillbaka till Barnakuten för att se resultatet av bilderna på skelettet i tummetott. Ja, det är bara hoppas att man, som mamma, kan sova trots ovissheten om vad det kan vara för att hitta energi till att åka dit i morgon igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten!
Hoppas allt är bra med tummen och att det inte är så farligt som det kanske kan se ut... Kram kram

Anonym sa...

Oj,oj.Krama gossen från mig!