Skön söndag?

Jag vet inte vart jag ska börja, men det blir väl från början antar jag.
I natt kom min man hem efter en lång och ganska blöt kväll med jobbet och som han snarkade. Trots en rad försök att väcka honom eller rulla honom slutade inte timmerstockssnarkningarna så jag lade mig i sonens säng. Somnade i alla fall om och vaknade inte fören Lilleman vaknade.
Sonen och jag gjorde i ordning oss för en en långpromenad i det vackra höstvädret tillsammans med Pernilla och Ellen till IKEA, med första stopp hemma hos dem på morgonkaffe. Efter en liten fikapause gick vi alltså till IKEA, i motvind. Konstigt det där med motvind, i Uppsala är det ALLTID motvind, oavsett vilket håll du går åt. Väl framme vid IKEA handlade jag handdukar till skötbordet, en pall till Lilleman att stå på vid handfatet, ett förkläde till honom så han kan hjälpa till i köket, vilket han älskar, samt ett täcke till honom då han vuxit ur sina bebistäcken. Massor av svettiga folk var det såklart denna löningssöndag så jag blev helt galen. Fick ett litet frispel på alla idioter som inte fattar att de måste flytta sig när det kommer nån med en barnvagn, jäklar vad arg jag va på pensionärerna. Har de glömt hur det är att ha småbarn? Innan vi stegade mot kassan hann vi med lunch åxå.
In på Skopunkten och inhandla ett par skor till mig, inte en dag för tidigt då mina sköna gympadojer varit trasiga under en mycket lång tid. Sen var det bara att promenera hemåt igen, i motvind. Jag blir tokig.
Promenaden hem gick väldigt långsamt med varor under vagnen och en utslagen son sovandes helt ovetandes om hans mors jobbiga promenad i motvind.
När jag kom hem blev det lite kaffe och sedan har jag städat. Hur orkar man? Det bara måste fixas, vill inte att det ska gå ännu en vecka till innan det blir dammsugit här hemma. Orkar inte göra sånt i veckorna och att komma hem på eftermiddagarna/ kvällarna till ett kaosigt hem är inte så kul. Så, nu är det gjort. Känns hur skönt som helst!

Inga kommentarer: